| Gula - Gula Kapas |
Virus vs balik raya!
Thursday, August 9, 2012 • 5:09 PM • 0 comments

Hype korang! Bertemu lagi kita di ruangan yang serba simple ini.. #err, diamma!# sekarang ni kecoh pasal virus terbaru, demam “campak” atau nama lain nya err, #aku ta ingat!!# dekat sini hah! Dah ramai kawan-ii aku yang dikuarintin kan. #siapa kawan aku?? Ade ke??#  sesiapa yang didapati ade gejala-ii nyeeee terpaksa dikuarintinkan dan dberi mc selama 5 hari. Hah! Duduk lah dalam bilik tu ta boleh keluar. Na beli makanan pun kene suruh orang. #untunglah~#. Memang tak pergi kelas ah jawabnya. Lepas tu kan, kawan aku cakap kan, tempat aku ni memerlukan dalam 12 orang lagi untuk U ni ditutup. Wow! Tutup? Tak pergi kelas lah jawabnya. #yeay! Balik!!#

Nak tau tak gejala-ii nya ap? Antaranya, demam, ada bintik-ii merah dan menggatalkan, sakit mata?? Err, ta ingat. Try lah google. Dan ramai yang pergi UK #unit kesihatan#, sampai penat doctor-ii tu aku rasa. Haha! Dah ramai yang kene tau ta? Aku harap sangat aku tak kene. Takut ta boleh balik raya nanti macam mana?? Eheheh!

Virus ni dah 2 minggu kalau ta silap. So, sesiapa yang sebelum ni demam pun kene bagitau sebab takut kene virus tu. Almaklumlah, sebelum ni, ada budak dia demam minggu lepas tapi baru sekarang bintik-ii merah muncul dan disahkan dia memang kene virus tu. Dan, virus ni lebih suka kepada pelajar lelaki berbanding perempuan sebabnya, virus ni lebih kurang macam rubella. Haaa.. ingat ta, masa dulu-ii darjah 6, budak perempuan kan dah dapat injection rubella, so, peratusan atau probility #math!# tu kurang lah berbanding budak lelaki. Kesian korang kan?

Lagi kan, housemate aku ada yang demam, tapi nasib baik bukan demam yang tu. Tapi jiran aku depan rumah ada gejala-ii tu. So, agak bahaya juga lah. Nak keluar tu pakai lah mask. Tapi, aku ta rajin na pakai. Panas kot. ~,~

YA ALLAH, JAUHKANLAH AKU DAN KELUARGAKU, SERTA SAHABATKU DARI TERKENA SEBARANG MUSIBAH.


PASTFUTURE
The #star# moon owner ><
Hai! Assalamualaikum. feel free to comment anything but please, mind your words.. DILARANG MENCARUT ok? Terima Kasih kerana berkunjung ke sini. Daaaa.... =)
Change it Mood : I'm Happy =)
Status : single.. I Love Friends! HAHAH! ..


TALKIE TALKING

" Just Me and You "


FOLLOWERS


BLOG ARCHIVE;

  • Najwa Latif vs ME!
  • hai!! lamanya ta update blog. dah berapa hari d...
  • KAWAN BARU =D
  • LEMBARAN BARU
  • MINGGU DESTINI SISWA (MDS) UITM KUALA PILAH SESI J...
  • HUBUNGAN BARU
  • BERJAUHAN
  • MENGIRA HARI
  • CONTACT CONTACT
  • KISAH HATI