| Gula - Gula Kapas |
Jodoh
Sunday, February 10, 2013 • 7:34 AM • 0 comments
atas permintaan sahabat ku, NURUL AMALINA OSMAN... hewhew! aku buat entry yang bertajuk jodoh.  hurm.. ramai yang suka kan kalau sebut pasal jodoh ni? lagipun, sebut pasal jodoh, ramai pulak kawan-ii sebaya aku ni bertunang. bapak ah. jeles weyh.. haha! btw, teringat kawan aku cakap, nak kahwin sebelum mati. hurm.. kan? aku pun sama lah. nak sangat kahwin dengan si dia sebelum mati. nampak macam gatal tapi kau tau alasan dia apa? "aku just nak jadi bidadari dia kat sana nanti so aku blh jaga dia kat sana" ok fine. terdiam aku. betul juga kan? hurm..

jodoh ea?? jodoh.. amboi.. mentang-ii dah besar, dah matang, asyik nak sebut pasal jodoh je manjang. tapi betul gak. kene fikir gak. kalau tidak jadi bujang terajak. aiiyyee.. tak mao laa.. so, macam mana? actually, depends pada orang juga. tak semua fikir macam tuh. ada yang rasa cari lepas belajar lebih baik. or semasa belajar. haaa.. aku? hehe! aku just ikut flow. ada, ada lah. tak ada, nak buat macam mana. soal hati dan perasaan tak boleh dipaksa. 

haish, ni semua pengaruh kawan-ii aku ni. suka sangat sebut pasal hati. tak masal je dah jadi simbolik. setiap kali cakap pasal hati aku teringat diorang. muahaha! jujur cakap, sejak masuk u ni, banyak perkara tentang jodoh yang aku belajar kat sini. mana tak nya, ramai kot couple-ii kat sini. ada yang sweet, ada yang annoying. haha! and, tak pasal-ii aku jadi perunding kisah cinta kawan-ii aku kat sini. -_- boleh bukak kelas ah lepas ni. 

so, aku sibuk  nasihat orang pasal jodoh diorang jodoh aku macam mana? haaa.. ada kawan aku pernah cakap, aku jual mahal. huii kawan, perempuan kene jual mahal supaya dia dapat pastikan si dia ni betul-ii sayang dia, and si dia tahu bukan senang nak dapat perempuan tuh. perempuan yang senang dapat ialah perempuan yang senang melepaskan. setuju tidak?

hurm.. yela. jujur cakap aku jeles dengan kawan aku yang sorang nyh. haha! even selalu juga gaduh, tak kira ah manja ke tak, diorang still together. waaa~ in syaa allah bakal naik pelamin diorang nyh. haha! #nak jadi pengapit eh?# :D 

actually, aku risau juga kalau aku tak jumpa jodoh aku macam mana? yela.. kita kene usaha jugak kan? x boleh menunggu je. Allah tak akan mengubah nasib hambanya kalau dia tak berusaha. so? usaha la siket in syaa allah akan ditolong. tapi! jangan lupa, lelaki yang baik hanya untuk perempuan yang baik. so! kalau nak dapat jodoh yang baik, awak tu pun kene lah baik juga. ye awak-ii semua. :)

hurm.. cukup lah sampai disini sahaja. post ini hanya sekadar untuk memuaskan hati si kawan yang sorang tuh. merengek-rengek dia nak post ni. hah! #hyperbola#. 



DOA JE LAH DAPAT JODOH YANG BAIK. :)



PASTFUTURE
The #star# moon owner ><
Hai! Assalamualaikum. feel free to comment anything but please, mind your words.. DILARANG MENCARUT ok? Terima Kasih kerana berkunjung ke sini. Daaaa.... =)
Change it Mood : I'm Happy =)
Status : single.. I Love Friends! HAHAH! ..


TALKIE TALKING

" Just Me and You "


FOLLOWERS


BLOG ARCHIVE;

  • Tunang.. :)
  • cuti-ii 5 hari.. -,-
  • segala-galanya di sini
  • suka suki di hari ini..
  • Ready! Set! Go!
  • MENGHITUNG DETIK DEMI DETIK
  • Result Final
  • assalamualaikum awak. hurm.. sebenarnya saya...
  • Hari-Hari Di Rumah
  • Detik Perpisahan