| Gula - Gula Kapas |
Puasa oi!!
Wednesday, July 10, 2013 • 6:33 PM • 0 comments
uiiiii.... bulan Ramadhan telah datang.. yeay!! hahaha! tak tau kenapa aku rasa ceria. tetibe kan. biasalah tuh..  syaitan dah kene ikat, tapi ingat, nafsu tu still ada. so, pepandai ah jaga kan.. takkan nak suruh jiran sebelah, roomate ke tolong jaga. so, makan tu ingat-ii. beli siket-ii sudah. asal kenyang. boleh jimat. kan? lain lah kalau kau kat rumah. hahaha! wait! makan banyak-ii nanti malas pulak nak pergi tarawikh. so, jangan makan banyak-ii, mentang-ii syaitan tak ada, korang nak ganti diorang. hewhew~


bagi aku yang kali kedua berpuasa di tempat asing.. hurm.. kurang lah seronok nya.. biasa kalau kat rumah berbuka, mana ada makan nasi putih dengan lauk bagai, mungkin ada tapi tak selalu.. at least nasi goreng lah kan.. kat sini, aku buka makan nasi, macam tak rasa berbuka lah. macam krik-ii pun ada... macam hari-ii biasa je.. hurm.. ayat nak sedih.. haha! tak tau bersyukur punya budak! 


kalau kat rumah mesti banyak makanan sebab main tukar-ii dengan mak cik-ii kat kampung. hahah! dapat lah merasa pelbagai juadah kan.. ececececeh, tadi cakap jangan makan bebanyak.. lepas tu kat rumah makan kalau boleh sampai perut nak meletup sampai terkeluar semua isi perut kan.. kat u?? hurm.. makan alar kadar je. hah! mendidik diri berjimat cemat! 


tetapi, walau dimana pun kita berpuasa, sama je sebenarnya. tak payah nak mengada sangat lah kan.. berdikari lah siket. belajar. asyik nak duduk bawah ketiak mak je, mana boleh. urm..  cakap orang, aku rasa aku pun tak cukup matang lagi nak berdikari sendiri. HAHAHA! 


tapi, berpuasa kat rumah lagi nikmat sebenarnya kan.. makan makanan yang mak masak.. fuhh! lapar derr.. -___- . sahur even makan nasi dengan telur dah sedap weyh!! ok, tak ada kaitan mungkin.


btw, puasa baru dua hari weyh. tak ya main mercun lagi lah.. ni tidak, baru puasa aku dah dengar cerita tangan cedera lah.. jap, kalau dah sebulan puasa pun tak payah nak main mercun sangat, tak pasal-ii tak sempat raya kau nanti. nak sangat main meriam terus. bom ke kan.. -__- 
      

akhir kalam, selamat berpuasa. jangan tinggal puasa dengan sengaja, dan berpuasa bukan sekadar menahan lapar tetapi jaga mata, jaga hati, jaga lidah, jaga semuanya. ;)





SELAMAT.. HARI RAYA... =P 


PASTFUTURE
The #star# moon owner ><
Hai! Assalamualaikum. feel free to comment anything but please, mind your words.. DILARANG MENCARUT ok? Terima Kasih kerana berkunjung ke sini. Daaaa.... =)
Change it Mood : I'm Happy =)
Status : single.. I Love Friends! HAHAH! ..


TALKIE TALKING

" Just Me and You "


FOLLOWERS


BLOG ARCHIVE;

  • Food Pyramid
  • "Sahabat sejati sehidup semati" ;)
  • the end of semester 2
  • Dinner block
  • explorace- RIOL
  • The dayyss
  • cerita si Dia
  • Jodoh
  • Tunang.. :)
  • cuti-ii 5 hari.. -,-