| Gula - Gula Kapas |
zaman darjah 6
Wednesday, July 10, 2013 • 7:02 PM • 0 comments
tengah rajin-ii aku menggoreng kat dapur tetibe aku teringat cikgu aku sorang ni. masa darjah 6 punya cikgu. maybe sebab anak dia bakal masuk satu u dengan aku, sebab tu aku teringat kowt. cikgu bahasa melayu aku, cikgu hamis.
aku suka cikgu ni sebab dia baik dengan aku. hahah! ada sekali, masa tuh waktu dia, then dia cakap dia nak keluar sekejap. kalau aku tak salah dia cakap jangan bising. biasalah, cikgu kan.. aku pulak masa tuh penolong ketua kelas. hehehe! nak dijadikan cerita, dia keluar kelas tu dekat je. bila dia keluar, kelas mula lah bising. aku ni pulak masa darjah 6 tak ngam dengan diorang. aku tak suka! haha! tapi sekarang dah besar. ok dah. sambung.. then, aku dengan geram aku jerit, "senyaplah!" kuat kau tau. then bila cikgu hamis masuk dia tanya, "siapa yang jerit tadi?''. then, sama ada aku mengaku sendiri atau diorang yang cakap, aku pun tak ingatlah. yang pasti cikgu tu tengok aku, then aku cakap, "budak ni bising.". HAHAHA! cikgu tu tak marah aku pun!! dia senyum je kowt kalau tak salah. hehe!
cerita lain, dalam kelas, cikgu suruh buat karangan. then aku pun buatlah. dan dah menjadi habit bagi seorang guru, jalan meja ke meja tengok anak murid diorang kan. dan sampailah satu saat, cikgu sampai kat meja aku. dia stop. nak tengok karangan aku. mana ada budak nak bagi cikgu dia tengok karangan dia sebelum siap kan.. haha! aku pun cepat-ii tutup dengan tangan aku. then dia tarik, aku tarik balik, dia tarik, aku tarik balik. last-ii dia mengalah, tapi yangpenting dia tak marah aku! hehehe!
lagi, ada satu masa tuh, dia bawa pergi makmal komputer. excited lah kan. budak-ii tyme tu.aku duduk dengan kawan aku. bukak paint. mainlah lukis-ii. ada gambar gunung, laut, kapal layar. then komputer cikgu tu boleh connect dengan komputer student, so, apa lagi. cikgu sibuk tengok komputer anak-ii murid dia buat apa. dan tetibe, cikgu tengok komputer kitaorang. ceh! budak lain dia tengok je. komputer kitorang, dia boleh kacau-ii pulak.. tukar warna laut la, gerakkan kapal lah.. haish! so, aku dengan berani nya melawan. hahah! kami "berperang" dalam paint. cett! akhirnya beliau mengalah. hahah! gelak-ii je lah weyh. and lagi satu, semua boleh nampak kami "gaduh" sebab terpapar dekat white screen. hurm.. terbaik~~

ok. mungkin ada lagi cerita-ii lain, tetapi cukup lah sekadar ni sahaja. korang pun bukan rajin nak baca kan. pemalas! =p apa-ii pun, dekat pilah ni aku dah jumpa dah anak dia. junior aku kan.. diploma sains. tapi tak ada lah rapat. nampak sekadar senyum sahaja/. senyum tu sedekah. ;)








GURU UMPAMA LILIN YANG MEMBAKAR DIRI. HAHA! =)


PASTFUTURE
The #star# moon owner ><
Hai! Assalamualaikum. feel free to comment anything but please, mind your words.. DILARANG MENCARUT ok? Terima Kasih kerana berkunjung ke sini. Daaaa.... =)
Change it Mood : I'm Happy =)
Status : single.. I Love Friends! HAHAH! ..


TALKIE TALKING

" Just Me and You "


FOLLOWERS


BLOG ARCHIVE;

  • Puasa oi!!
  • Food Pyramid
  • "Sahabat sejati sehidup semati" ;)
  • the end of semester 2
  • Dinner block
  • explorace- RIOL
  • The dayyss
  • cerita si Dia
  • Jodoh
  • Tunang.. :)