| Gula - Gula Kapas |
"Hardship"
Saturday, October 26, 2013 • 11:14 PM • 0 comments

hampir 3 minggu sudah aku cuti semester. maksudnya hampir 3 minggu juga lah aku duduk rumah, jadi penunggu rumah. tak goyang kaki ok!

 minggu ni nenek aku tidur rumah aku. dah hampir seminggu jugak lah. dalam seminggu jugak lah mak aku shift pagi. you know what its mean? maksudnya, aku lah yang akan jadi macam suri rumah. akulah yang memasak, basuh baju, sidai baju, kemas rumah + jaga makan minum nenek aku + jaga dia lagi. woaaaa!! letih weyh.. haha! bukan aku tak ikhlas ok. aku ikhlas, cuma, letih nya tu lebih siket. =)

1st day - aku excited nak memasak. maklum lah, budak duduk U, mana masak kan.. haha! time mak aku shift pagi la aku rajin ke dapur memasak and mencuba segala resepi mudah dari Mr. Google. hoho! dengan gembira nya aku memasak dan menggoreng, dan memasak lagi, tiba-ii gas habis. bayang kan perasaan aku macam mana. aku dah lah seorang gadis bersama seorang nenek di rumah. ayah kerje. mak kerje. adik-ii sekolah. hurm.. siapa yang nak angkat tong gas woi!! sudahnya aku bagitau abah aku. dia call tuan punya kedai suruh hantar gas. abah suruh aku bawak keluar tong gas yang kosong tuh supaya senang pak cik tu nak tukar tong gas. yups! tong gas kosong. even kosong beratnya tuh.... haishh~ 

bila pak cik tuh dah sampai, aku ngendap je dari pintu, sebab abah kata nanti dia yang bayar kan, so takkan aku nak keluar tengok pak cik tuh kan. aku ni perempuan. hehe~ pak cik tu balik je, aku terus pergi dekat dengan tong gas yang penuh tuh. yup. PENUH. waaaa!! bayang kan lah macam mana seorang gadis macam aku ni nak angkat tong gas yang penuh tuh. yang kosong pun dah berat.. sob. sob. *lap air mata* aku guling-ii kan tong tuh, tarik, seret, angkat. fuhh~ desperate punya pasal kan. berpeluh weyh.. first time aku angkat tong gas.. ~,~

2nd day- abah and mak ada bagi duit kalau-ii nak pergi kedai beli barang kan. eheh! kebetulan mak aku suruh buat bubur durian. tapi tak ada santan. aku ni pulak kemalasa sebenarnya nak masak bubur tuh, sebab aku tak tau. tapi dah mak aku nak kan, kesian pulak rasa. so, dengan berbekal kan sedikit semangat, aku pergi lah keluar sekejap pergi kedai. bila aku keluar rumah, aku nampak biji durian bersama kulit durian dalam 3 4 biji jugak lah bertaburan. betapa nyirap nye aku. monyet!! dia pergi gatal makan sesukahati limpa jantung dia je. tak pasal aku kene kutip bersihkan. tapi, disebabkan nak pergi kedai, aku gerak pergi kedai dulu, balik baru bersihkan. 

aku tunggang motor tu dengan berhati-hati sebab aku rasa motor tu macam tak betul je. sepanjang jalan aku fikir, perlu tak pusing balik... agak-ii dah jauh tuh, hati aku pun tak tenang, aku pusing balik rumah. HAHAH! tak sampai kedai pun. bila sampai rumah. hati bengang lagi, kutip durian-ii tadi tuh. tetibe hujan.. terpaksa aku berlari angkat baju di jemuran~ huhu! ada hikmah aku pusing balik, kalau tak mesti dah kebasahan aku atas motor. sudahnya, bubur durian tuh aku tak masak pun.. sorry mak~

3rd day- aku mengantuk gila pagi tuh. biasalah, malam emang aku tidur lambat, pagi bangun awal. tapi hari tuh tak tau kenapa aku penat sangat.. pagi aku buat sarapan yang ntah la untuk nenek aku memandangkan dia ada kat rumah kan, masak jela. kalau tak dah sambung tidur da. hewhew~ dan berlaku lah rutin-ii biasa aku sehari-hari.

okeyh. tu antara cabaran bila duduk rumah bersama nenk. aigoo~ letih lah jugak. tapi nak buat macam mana, nenek aku. aku sayang family aku ni. hehe~ jujur, kalau aku duduk sensorang lagi happy kowt. hehe! yelah, tak yah risau nenek aku dah makan ke belum, dia sensorang ke, apa ke. haaa.. 

dah lah. panjang pulak cerita. ingat malas je nak menaip. maklumlah, lama dah tak buat karangan. :3

IKHLAS DALAM SETIAP PERBUATAN. FIKIR POSITIF. SENTIASA CERIA. :)


PASTFUTURE
The #star# moon owner ><
Hai! Assalamualaikum. feel free to comment anything but please, mind your words.. DILARANG MENCARUT ok? Terima Kasih kerana berkunjung ke sini. Daaaa.... =)
Change it Mood : I'm Happy =)
Status : single.. I Love Friends! HAHAH! ..


TALKIE TALKING

" Just Me and You "


FOLLOWERS


BLOG ARCHIVE;

  • semester 3
  • zaman darjah 6
  • Puasa oi!!
  • Food Pyramid
  • "Sahabat sejati sehidup semati" ;)
  • the end of semester 2
  • Dinner block
  • explorace- RIOL
  • The dayyss
  • cerita si Dia